Velkommen til Crit Inc.

En dansk casual guild for voksne.
Velkommen til Crit Inc.

En dansk casual guild for voksne.
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.



 
ForumforsideNyeste billederTilmeldLog ind

 

 Mage endgame raiding!

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
silverilia
Guild Master
Guild Master
silverilia


Antal indlæg : 289
Join date : 22/08/09

Mage endgame raiding! Empty
IndlægEmne: Mage endgame raiding!   Mage endgame raiding! Icon_minitimeOns 26 Maj 2010 - 21:50

Jeg har valgt arcane-spec til end-game raiding. Jeg har ikke haft Arcane som spec før jeg nåede lvl 80 og en raidleader sagde til mig i Ulduar, at han ikke have meget til overs for frostmages i raids, lol. Dermed måtte jeg finde ud af, hvad man så havde noget til overs for. Og det viste sig at være Arcane.
Jeg brugte lige lidt tid på at vænne mig til Arcane spec’et, og derefter har jeg for det meste ligget på top 3 hvad angår dps, når jeg er af sted. Så det er helt klart anbefalelsesværdigt. Jeg vil her dele de tips og tricks jeg har tilegnet mig efterhånden, i håb om at I andre mages ikke behøver bruge lige så lang tid på at forbedre jeres arcane spec og blive end-game raiders, som jeg har brugt.

Build:


57/3/11 – meget klassisk Arcanebuild

Stats prioritet:

Spellpower > Haste > Crit

Som Arcanemage bliver man ret hurtigt Hit-capped, da der i det build jeg bruger er indbygget 6 % hit, via talenterne: Arcane Focus og Precision, men ellers er det selvfølgelig rigtig vigtigt at blive hit-capped. Jeg mener det er ca. 17 % i alt. (Du kan slå din char op på be.imba.hu, for bl.a. at se om du er hit-capped, eller bruge en af de add-ons jeg nævner senere)
Derudover kan nævnes Spirit, som udover at øge mana-regen, også øger din crit, når du bruger ”Molten Armor”.
Sørg for at få set-bonus’er så hurtigt som muligt Wink

Mage armor:

Altid Molten Armor, da den øger din Crit med 35% af din spirit.

Glyphs:

Store: Glyph of Molten Armor (giver yderlige 20 % spirit som Crit), Glyph of Arcane Blast (øger damage med 3 %) og Glyph of Arcane Missiles (øger crit. strike damage bonus med 20%)

Små: Her har jeg valgt; Glyph of Slow Fall (behøver ikke længere regeants), Glyph of Fire Ward og Glyph of Frost Ward (de giver 5 % chance til at reflektere den pågældende school, mens den er aktiv).

Gems

Gems i prioriteret rækkefølge:
  1. Sockets rød: Runed Cardinal Ruby (23 spellpower)

  2. Sockets gul: Quick King's Amber (20 haste), når du er hastecapped; Smooth King's Amber (20 crit)

  3. Sockets blå: Purified Dreadstone (12 spellpower og 10 spirit), medmindre Sockettbonus er mindre end 5, i så fald vælger du enten spellpower gem eller haste gem, alt efetr havd du har brug for.


Metagem: Chaotic Skyflare Diamond (21 critical strike rating og 3 % increased critical damage), kræver min. 2 blå gems.

HUSK: Eternal Belt Buckle som giver 1 ekstra socket på dit bælte, laves af en Blacksmith eller købes på AH.

Enchants:

  • Head: Arcanum of Burning Mysteries - 30 spellpower og 20 crit. Kræver revered med Kirin Tor

  • Shoulder: Greater Inscription of the Storm - 24 spellpower og 15 crit. Kræver exaltet med The Sons of Hodir

  • Back: Greater Speed - 23 haste

  • Wrist: Superior Spellpower - 30 spellpower

  • Hands: Exeptional Spellpower - 28 spellpower

  • Legs: Brilliant Spelltrhread - 50 spellpower og 20 spirit. Laves af en Tailor.

  • Feet: Icewalker - 12 crit og 12 hit

  • Rings: Kan kun enchantes, hvis du selv er enchanter: Greater Spellpower - 23 spellpower


Add-ons: (se billeder nederst)

Alle der raider har Deadly Boss Mods!


Mage-Nuggets: Holder styr på dine vigtigste stats og viser med ikoner på din skærm, når du proccer forskellige ting m.v. Ganske enkelt fantastisk og uundværlig.

Do-timer: Jeg bruger Do-timer til at holde styr på alle mine Buffs, Cooldowns, Debuffs, Buffs jeg har kastet på andre.

Cast-bar: Jeg bruger Cast-bar til at vise min egen og mit targets castbars. Cast-bar viser desuden hvornår du kan caste den næste spell, hvornår din dps bliver udført og global cooldown.

Doom_CooldownPulse: Flasher et ikon på skærmen når en cooldown er færdig
Recount: Er en oversigt over f.eks DPS, Damage Done, Healing Done osv.

Macros:

Macro1:

/use Arcane Power
/use Icy Veins
/use 13
/use14
/use Mirror Image

Macro2: Denne makro er bundet sammen med arcane blast, så jeg kan bruge de forskellige talents og trinckets så snart de er klar. Jeg har også en tast med Arcane Blast uden makro.

#showtooltip Arcane Blast
/cast Presence of Mind
/use 13
/use 14
/cast Icy Veins
/cast Arcane Blast

Derudover bruger jeg også:

Sheep-makro Den sætter dit target i fokus, samtidig med at den sheeper det, markerer det og giver en chat meddelesle til raidet om det. Er dit fokustarget død eller ikke eksisterende længere, udskifter den fokus med dit target. Hver gang du efterfølgende trykker på knappen, sheeper den dit fokus.

#showtooltip
/clearfocus [target=focus,dead]
/focus [target=focus,noexists]
/script SetRaidTarget ("focus", 1)
/cast [target=focus] Polymorph(Rank 4)
/stopmacro [nogroup]
/s --== Sheeping and Marking "%f" ==--

Iceblock-makro Den afbryder alt nuværende cast og smider Iceblock, tryk igen så forsvinder Iceblok.

#showtooltip Ice Block
/stopcasting
/cast Ice Block
/cancelaura [mod:shift] Ice Block

Counterspell-makro Afbryder al nuværende cast, for at smide counterspell

#showtooltip Counterspell
/stopcasting
/cast Counterspell

Manashield-makro Afrbyder al nuværende cast, for at smide manashield

#showtooltip Mana Shield
/stopcasting
/cast Mana Shield

Flask, foodbuff, reagents:

  • Flask of the Frost Wyrm (have flere med, jeg har min. 5 med – nogen kan mangle eller raidet kan trække ud)
  • Sørg for at have Firecracker Salmon med http://thottbot.com/i34767 Den giver 46 spellpower, in case der ikke er nogen der smider et Fish Feast. Det er også godt i det tilfælde at du er den eneste der er død i en fight.
  • Husk at have både Mana og Healthpotions med, just in case.
  • Hav altid min. 100 Arcane Powders med (skal bruges til at lave et table, samt masse-buffe Arcane Intellect), samt 20 Rune of Portals (en mage der ikke lige kan smide en portal, er en sølle mage).


Når der buffes lige inde raidstart:

  • Fyld din managem, så der er 3 gange på den.
  • Lav et table og gør opmærksom på det.
  • Smid Arcane Intellect på raidet.
  • Husk at spise af Fish Feast/din egen fisk, medmindre der bliver sagt at den kommer inden første boss.
  • Molten Armor på.
  • Smid Focus Magic på en anden mage. Er I flere, så aftal en rotation (mage1  mage2  mage3  mage1). Er der ikke andre mages, så smid den på en caster med høj dps, oftest en warlock. Jeg kigger gerne på gearscore. Har desuden hørt at en Boomkin Druid er den der benefitter mest fra FocusMagic. Sådan en er der bare ikke i mit raidhold Smile
  • Fra Paladins vil du gerne først og fremmest have Blessing of Kings (bok, 10 i alle stats) og er der flere Paladins, vil du gerne have en Blessing of Wisdom (bow, 92 mana pr. 5 seconds)


Inden første boss:

  • Tog du ikke foodbuff før, er det nu du gør det.
  • Drik din Flask of Frostwyrm


Rotation:

Mission: Mest mulig DPS og ALDRIG løbe tør for mana.

Arcane Blast x 4 (mindst, vent til Arcane Missiles proccer), 1 x Arcane Missiles, Macro1 + 2, Arcane Blast x 4 (mindst, vent til Arcane Missiles proccer), 1 x Arcane Missiles, managem osv.

Allersenest ved 40 % mana bruges evocation. Brug macroer med jævne mellemrum, og husk at bruge din managem når den er klar. Det samme gælder Evocation.

Derudover er det Arcane Blast x 4 (eller flere gange, indtil Arcane Missiles proccer), Arcane missiles x 1
Går det helt galt med mana, må du skifte til færre Arcane Blasts, eller tage Mage Armor på (det giver hurtigere regen). En mage må ALDRIG løbe tør for mana, i så fald er vi screwed og værdiløse for raidet!

Er du silenced eller lignende, så er det fingeren på din wand med det samme, det giver en smule Wink

Aggro:
Betyder som regel: LØB HEN TIL TANKEN Wink

Et par billeder af mine add-on's

Mage endgame raiding! Addono
Øverst overblik over add-on's
Nederst billede af Doom_CooldownPulse, som forsvinder igen efter et øjeblik.
Mage endgame raiding! Doomcooldown

Note:

Det SKAL være sjovt Laughing


Sidst rettet af silverilia Fre 18 Jun 2010 - 15:13, rettet i alt 6 gange
Tilbage til toppen Go down
Cecil
Officér
Officér
Cecil


Antal indlæg : 74
Join date : 26/10/09

Mage endgame raiding! Empty
IndlægEmne: Sv: Mage endgame raiding!   Mage endgame raiding! Icon_minitimeTors 27 Maj 2010 - 0:54

Fin lang ting du har fået lavet Smile
Tilbage til toppen Go down
silverilia
Guild Master
Guild Master
silverilia


Antal indlæg : 289
Join date : 22/08/09

Mage endgame raiding! Empty
IndlægEmne: Sv: Mage endgame raiding!   Mage endgame raiding! Icon_minitimeFre 18 Jun 2010 - 15:14

Opdateret med flere makroer, som jeg i den grad har taget for givet, indtil nu hvor alle mine makroer var væk. confused
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Mage endgame raiding! Empty
IndlægEmne: Sv: Mage endgame raiding!   Mage endgame raiding! Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Mage endgame raiding!
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Mage DPS med Pet

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Klassens time :: Mage-
Gå til: